شما می دانید چقدر این کلمه زیباست ، می توانم ، می توانی ، می تواند ، می توانیم ، می توانید ، می توانند 

روز صد بار بگویید ... میتوانم


- اگر میدانستید این کلمه چه تحولی در روحیه و زندگی شخص خود من و امثالهم داشته است روزی هزاران بار آن را با خود میگفتید 

-با خود فکر کنید آیا مسیر درست در دستیابی به اهداف و آرزوها و را انتخاب کرده اید ، آیا میدانید مقصد شما کجاست ، به عبارت دیگر هدف و آینده خود را چگونه تجسم میکنید ، ... آیا میتوانید رویای خود را بکشید ، بنویسید ، یا نقاشی بکنید...

-رویاهای خورد را بکشید ، نقاشی کنید ، بنویسید ، بعد بنویسد حاضرید برای رسیدن به آنها چه چیزی بدهید ، از چه چیزهایی بگذرید ...

-اگر امروز روز آخر زندگی شما باشد چه رویاهایی داشته اید ولی کاری برای رسیدن به آن انجام نداده اید 

-بله درست است رغیب ما زیاد است وقتی شما هدفی چون ثروت یا علم یا ارزش یا هرچیزی دارید بسیاری هستند که آنها را دارند و به دنبال آن هستند اما به ما ربطی ندارد ما راه خود را خواهیم رفت 

-به ما ربطی ندارد مردم با چه چیزهایی خوشحال میشوند 

-نگذارید افراد ترسو شما را متوقف کند

-خیلی از ما اقدام نمی کنیم چون منتظر تایید دیگران هستیم 

..... جالب از مثالی بزنم در سفر ها چرا اینقدر هزینه میکنیم و هتل ، رستوران و... آیا امتحان خوابیدن در چادر و تماشای ستارگان در شب کویر قابل قیمت گذاری است آری این یکی از رویاهای من است ... واقعاً چرا تاکنون انجامش نداده ام ... ماشن که دارم ... پول بنزین هم دارم ... ولی چرا نرفته ام چند شبی در کویر بمانم و از تماشای ستارگان لذت ببرم ... چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چون همش فکر میکنم با کس دیگر و یا با دیگران به من خوش میگذرد در صورتی که اینطور نیست ....

-خیلی از کارهایی که انجام نمی دهیم به خاطر این است که دیگران ما را تایید کنند و دوست داشته باشند...... با شما درمیان میگذارم شغلی که دارم دوست ندارم ولی به خاطر خانواده و اینکه همسرم دوست دارد من کارمند باشم مانده ام !! آیا این زندگی است که من میخواستم ... نه البته که تحمل نخواهم کرد و در همین روزها کسب و کار خودم را خواهم داشت .....


-