-         چرا همه چیز به هم وابسته است حتی وقتی که نباید به هم وابسته باشد:

-         با ایجاد امکان مقایسه میتوان ، چیزها و مسائل را به هم ارتباط دهید .

-         حال فرض کنید در یک فروشگاه قدم میزنید و یک کیک پز به قیمت 99$ می بینید ولی نمی خرید ، حال اگر در کنار این کیک پز یک کیک پز 199$ نیز قرار داده شود ، توجه شما را به خود جلب میکند و ناخواسته مقایسه خواهد کرد و تمایل به خرید در شما به شدت افزایش خواهد یافت .

-         به عبارت دیگر وقتی چیزی هست که میتوانید مقایسه کنید آن چیز جذابیت بیشتری پیدا میکند و شروع به خرید میکنید این قدرت نسبی بودن است .

-         فرض کنید که یک نوشیدنی سه قیمت داشته باشد ، معمولاً افراد قیمت متوسط را خرید خواهند نمود .

o      نوشیدنی اول 20$

o       نوشیدنی دوم 40$ (معمولاً نوشیدنی که قیمت متوسط دارد خریداری میگردد)

o      نوشیدنی سوم 60$

-         مقایسه کردن و دادن چشم انداز در فروش محصولات :

-         فرض کنید من میخواهم یک کلیپ آموزشی بفروشم که 10$ است ، حال اگر به شما چشم انداز بدهم که این 10$ برابر با یکبار پیتزا یا ساندویچ خوردن میباشد ، بهتر فروش خواهم کرد

-         چرا وقتی چیزی رایگان است حاضریم پول بیشتری برای آن پرداخت نمائیم:

-         برای مثال فرض کنید که کالایی به شکل در سایتی قرار داده شده

o      62$+8$=70$  که 8$ هزینه رایگان حمل میباشد

o      62$ که قیمت کل محصول 62$ است

§       نکته اینکه در هر دو صورت  شما 62$ را پرداخت خواهید کرد ، اما بیشتر مردم آن محصولی که حمل رایگان دارد را میخرند.

-         هزینه نرم های اجتماعی :

-         چرا وقتی هزینه ایی برای کاری نمی دید خوشحال هستید؟؟؟

-         فرض کنید : کسی برای روشن شدن خودروی شما آن را هل داده است و شما مبلغ ناچیزی به او پیشنهاد میدهید پس او ناراحت خواهد شد (چون نرم اجتماعی را نمی توان با نرم اقتصادی در هم آمیخت )

-         در یک آزمایش به تعداد وکیل اعلام شد که برای نیازمندان مبلغ کمتری در حق وکالت دریافت نمایند هیچ کدام نپذیرفتند ، اما وقتی از آنها خواسته شد بصورت رایگان و خیریه اینکار را انجام دهند بیشتر آنها پذیرفتند

-         مشکل تعویق و کنترل خود :

-         چرا نمی توانیم خود را وادار کنیم کاری را که لازم داریم انجام دهیم ؟؟؟

o      ضرب الاجل :

§       برای انجام پروژه ها و کارها باید یک ضرب الاجل مشخص داشته باشید تابه هدف برسید.

o      تنبیه واقعی و بد :

§       درصورت انجام ندادن کارهای برنامه ریزی شده در ضرب الاجل مشخص خود را تنبیه کنید برای مثال پرداخت مبلغی سنگین به خیریه