تجربه ایی که بصورت عملی باعث شد پولدار شوم ،دراختیار خواهم گذاشت، البته منظور از پولدار شدن یعنی چند برابر شدن دارائی و نداشتن و کم کردن بدهی است....

بنده با روشی که در مطالب گذشته به آن اشاره شده و مختصر خواهد آمد ،از کارمندی که همیشه قرض داشتم و برای خرید چیزهایی باید وام میگرفتم و پس اندازی نداشتم ، تبدیل به کارمندی شدم که دیگر نه وام دارم و نه قرض ....

چطور اتفاق افتاد؟؟؟؟

بنده یک روز شروع به نوشتن دارایی ها و نداشته های خود کردم ، همچنین درآمد ها و هزینه خود را نوشتم....

لیستی از چیزهایی که پول به جیب من وارد میکرد .

لیستی از چیزهایی که پول از جیب من خارج میکرد.

متوجه شدم خانه ، ماشین .... که فکر میکردم دارایی من است و به هر نحوی از طریق وام و... در صدد بزرگتر کردن خانه و صفر کردن ماشین بودم... نه تنها دارایی نیست بلکه در طول یکسال نزدیک سی میلیون برای همین قسم دارایی از جیب من رفته است(کابینت،فرش نو،مبل،هزینه انشعابات، بیمه، افت قیمت ماشین...) ، در صورتیکه کل درآمد من در آن سال بیست میلیون بوده... لذا برای جبران مجبور به اخذ وام شده ام...چون فکر میکردم در حال رشد هستم!!!

راه حل چه بود...

خانه کوچکتر و ماشین مدل پایین تر و....

یک خانه را به دو خانه تبدیل کردم و از محل دریافت اجاره هزینه خانه خود را پرداختم منظورم پول آب ، برق ، گاز ....

ماشین چهل و پنج میلیون را فروخته و یک سمند 86 به قیمت شانزده م گرفتم...

الباقی پول را حدود سی میلیون را سهام مشارکت در تولید ایرانخودرو سرمایه گذاری کردم ،سالی هفت میلیون گرفتم ،به این شکل منبعی برای تامین هزینه مسافرت سالیانه و هزینه خودرو .   ومقداری پس انداز کردم

رفته رفته وام های بانکی را تسویه کرده و هیچ سودی نمیپردازم...

این کار دغدغه مرا کم کرد ، بنابراین به فکر راه اندازی کسب و کار مربوط به خودم شدم ...در این راه حدود یکسال است در زمینه های مختلف مطالعه مینمایم ،ضمن اینکه کارشناسی تجارت الکترونیک گرفتم ، در زمینه مدیریت ،برنامه‌ریزی ، هدف گذاری، راهبردها ، مسائل مالی و... تحقیق کردم ... به عبارت دیگر تبر خود را تیز کردم و به تجربه خود افزوده ام و... 

حال شروع به کارهایی که علاقمند بودم کردم ، تولید محتوا ، نوشتن ، مشاوره کسب و کار ،بازاریابی و ....

برای این می‌نویسم که تمرین کرده باشم و علمی که پیدا کردم در اختیار هم وطنان و همه مردم جهان خواهم گذاشت...

رسالت من این است که چیزی را که سالهای زیاد طول کشید و هزینه گزافی داشت یعنی عمرم ، را دراختیار دیگران قرار دهم...


شما هم با اعلام نظر مرا یاری نمائید 

با تشکر